Ik ben Alfred Nanninga: oprichter van Next Novum. Enthousiast, ondernemend, energiek, resultaatgericht en langetermijndenker zijn woorden die mij omschrijven. Mijn werk is één van mijn grootste hobby’s. Ik hecht waarde aan vitaliteit, persoonlijke ontwikkeling en een gezonde balans tussen werk en privé. Ik geloof dat dit belangrijke bouwstenen zijn voor geluk.

In de afgelopen jaren heb ik mijn ervaring en kennis als Management consultant en interim Managing director ingezet bij verschillende MKB en corporate bedrijven. Als gevolg van groeiambitie of tegenvallende resultaten heb ik mij bezig gehouden met het herijken van de strategie, het verbeteren van sales en marketing performance, tot het begeleiden van een complete herpositionering en herstructurering.

De jaren daarvoor heb ik in directieposities gewerkt bij internationaal opererende multinationals en snel groeiende MKB Gazelle bedrijven. De combinatie van visionair ondernemerschap en mijn bestuurlijke managementervaring zet ik bij Next Novum in om andere professionals en bedrijven verder te helpen. Met een pragmatische aanpak en intrinsieke drive om bedrijven te laten groeien, kom ik u graag helpen.

Interessant voor u

Gerelateerde berichten

28-02-2024

Sales & Marketing trends

Zijn uw sales en marketing activiteiten actueel? In deze blog lees je de huidige trends en ontwikkelingen. Sales Trends Geavanceerde Data-Analyse in Verkoopstrategieën Sales teams zullen steeds meer gebruik gaan maken van geavanceerde data-analyse en kunstmatige intelligentie om dieper inzicht te krijgen in klantgedrag en trends. Deze technologische vooruitgang stelt hen in staat om gepersonaliseerde…

06-10-2023

Succes komt als je keuzes durft te maken en koers houdt

Succes komt als je keuzes durft te maken en koers houdt. Oorlog in Europa, een demissionair kabinet, hoge inflatie en langdurig oplopende rente waarvan het einde nog niet in zicht is. Het zijn momenteel onzekere tijden. De arbeidsmarkt staat op spanning en we hebben te maken met grote klimaatuitdagingen. De beurs lijkt voorzichtig nog steeds…

01-02-2023

Top 7 salestrends in 2023

Top 7 salestrends in 2023 De pandemie zette de wereld op zijn kop en corona leek onze grootste uitdaging. We gingen even achteroverzitten toen alle lockdowns voorbij waren. Maar niet lang, want een economische recessie staart ons nu dreigend tegemoet. Op dit moment hebben we misschien wel de laatste dagen stilte voor de storm. Zo’n…

05-12-2022

Zo werkt verandermanagement wél

Zo werkt verandermanagement wél Oplopende inflatie, terugloop in marge, tegenvallende resultaten. Help?! Een veranderende omgeving is aanleiding voor een bedrijfsmatige verandering. Je wil snel veranderen. Maar haastige spoed is zelden goed. In dit artikel nemen wij je mee in het psychologische proces van een verandering en laten we zien hoe verandering wél lukt. Het meest…

20-10-2022

Voorspelbaarheid in omzet met een salesfunnel

Heeft u het gevoel dat u veel kansen in de markt ziet, maar dat niet het maximale wordt benut? U bent niet de enige. Het komt veel voor in salesgerichte bedrijven. De waan van de dag regeert en er zijn geen snelle stappen naar een oplossing. Maar er is ook goed nieuws: die oplossing bestaat…

19-09-2022

Sales verschuift van mens naar techniek

Koffie doen? Kunt u morgen? Vroeger bestond sales uit veel kilometers rijden, lange dagen maken, (koude) telefoontjes plegen en heel veel (ook koude) koffie drinken. Het was een “mensenvak” waar veelal productgerichte verkoopgesprekken werden gevoerd. Sales was voornamelijk een offline vak. Met de komst van het internet benadert u potentiële klanten nu op heel veel…